Home Beauty/Skincare Food Lifestyle Segmen/Giveaway

Friday 29 January 2016

Nasi Goreng Biasa

Bila orang tanya makan apa pagi tadi?breakfast apa pagi tadi? jawapan di
beri nasi goreng,tanya lagi aik hari-hari nasi goreng?dengan senyum jawab
ok lah tu nasi goreng ada juga makananya dari tak ada,kenyang juga perut
nie buat alas perut.

Dari kecik memang  tinggal dengan nenek termasuk lagi dua orang adik
perempuan,boleh dikatakan menu yang kerap di masak adalah nasi goreng,
ada je nasib lebihan semalam memang pagi esok buat nasi goreng..

Nenek aku memang tak suka membeli dia lagi suka masak sendiri,dia
cakap beli mahal tak puas makan,tak sedap pulak tu... macam tulah orang tua
bab makan memang cerewet so baik dia masak sendiri.. sejak-sejak dah
berumahtangga nie dah jarang makan nasi goreng dari hasil tangan nenek aku
winduuuuu....

Nenek aku masak nasi goreng biasa-biasa je..letak ikan bilis letak telur hancur
goreng-goreng siap,kadang tumbuk sekali dengan cili kering lepas tu goreng,
nampak simple kan tapi sedapp wooo, kalau mama aku yang goreng pulak
lain pulak cara dia,segala macam benda yang dia masukkan, orang kata
lagi sedap kalau masukan sotong,udang,sikit sayur kan...nenek aku jenis express
main campak-campak je huhuhu...

Bila dah duduk sendiri nie kenalah masak sendiri kan, kalau rajin ada
bahan banyak lah inti pati dalam nasi goreng tu, kalau tak ada ikan bilis dengan
telur jelah... goreng pulak kepok keping...pun sedak jugak... jimat dah untuk sarapan
pagi tu..

nasi goreng yang super duper simple 
Ok lah sampai sini jelah citer aku.. nanti aku free aku share resepi ..bye





◕‿◕✿ Terima Kasih singgah baca...kalo senang datangla lagi yer ✿◕‿◕

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to Sweet Melody
Design by Ccicute Design